Jooga

Jooga on lähtöisin Intiasta ja siinä keskitytään kehoon, mieleen ja henkisyyteen. Joogiset harjoitukset luovat paremman yhteyden näiden kolmen välille. Jooga auttaa sinua rentoutumaan, lievittämään stressiä sekä rakentamaan voimaa ja joustavuutta fyysisten asentojen (asanat), hengitysmenetelmien ja meditaation avulla. Kaikki tunnit soveltuvat hyvin myös aloittelijoille eli jos jooga ei ole tuttua, pystyt olemaan mukana näissä harjoituksissa. Matot, vyöt ja blokit löytyvät aseman joogasalista.

Kesäjoogat 2022

Torstaisin kesäkuussa 2.6, 9.6, 16.6 ja 30.6

Hathajooga  klo 17:30- 18:45

Yinjooga  klo  19:15- 20:30

Paikka: Junamajoitus Tuurin Asemarakennus

Joogaope: Kati Torkko

Tuntikuvaus: Hathajooga (lempeä & rentouttava)

Teemme yhdessä lempeitä, venyttäviä ja rentouttavia joogaharjoituksia. Joogan terapeuttinen vaikutus hoitaa sinua kokonaisvaltaisesti. Jokainen tunti on hieman erilainen kokonaisuus ja mukana on myös hengitysharjoituksia. Asanat vaihtelevat teeman mukaan eli niitä tehdään seisaalla, istuen sekä makuulla, mukana on taakse- ja eteenpäin taivutuksia, kiertoja sekä lantion avauksia. Tunneilla on alku hiljentyminen ja loppurentoutus.

Tuntikuvaus: Yinjooga (rauhallinen & palauttava)

Tunne elinvoima kehossa ja nauti palauttavasta yinjoogasta. Tässä harjoituksessa päästetään irti kaikesta suorittamisesta ja siirrytään passiivisempaan joogaharjoitukseen. Tässä harjoituksessa hidastat tietoisesti tahtia ja yinjooga sopii erityisen hyvin kun tahdot palautua kehoa ja mieltä stressaavista asioista. Asennoissa ollaan useiden minuuttien ajan (3-5 min), jolloin keho pysähtyy ja rauhoittuu kunnolla. Fyysisesti harjoitus menee kehossa syvemmälle (sidekudokset, nivelsiteet, nivelet, luut, fascia), mielen tasolla se antaa sinulle mahdollisuuden pysähtyä ja energiatasolla se stimuloi qin/pranan kiertoa kehossa poistaen mahdollisia tukoksia.

Kaikentasoiset joogaajat, myös aloittelijat tervetulleita.  Mukaan oma joogamatto tai muu alusta ja rentoutukseen voi varata vilttiä yms. Jos sinulla on joogan apuvälineitä kuten bolsteri, blokit, vyö jne. niin voit ottaa omat välineet mukaan.

Lisätietoja:   www.katimandalayoga.fi  tai kati.torkko@gmail.com